Fanzóna

Diskusné fórum


Téma: Návštevnosť

Chcem sa opýtať na niekoho z vedenia či sa chystajú s týmto aj po tých xy rokoch niečo robiť..pretože klub na druhom mieste v tabuľke s návštevnosťou menšou ako Podbrezová a len o pár desiatok väčšou ako Zlaté Moravce(všetká česť) ale to je dosť veľký prú

Ak chcete prispievať do diskusného fóra, musíte byť prihlásený. Prejsť na prihlásenie
ja by som si dovolil taky maly navrh, berte to ako navrh ruzove jadierkarskeho divaka, ktory je optimista a fandi MSK.
ja osobne by som dal detvakom vstupne za 10 centov a mali by v tom este horalku, kludne nech sa podpise sponzorska zmluva so SEDITA alebo nejakym obchodom. tie decka su este nepokryvene a fandia cisto zo srdca. vcera to bolo najlepsie vidiet na stadione. ano, neboli by tam ktovieake chorea, neboli by tak ULTRAS, ale tie decka by si to uzili a mozno by sa podchytili pre sport a zmysluplne by vyuzili volny cas. radsej mat na stadione povedzme 250 deti, mozno aj viac, ako prazdne stolicky. za prazdne stolicky aj tak ziadne financie zo vstupneho nie su.
inak spravil to napr. aj mnou nenavideny SLOVAN, ked dostali nejaky zakaz.

je to len moj skromny nazor, ako zlepsit klimu na stadione.


Roman,vyborny napad.Ked sa divam na prenos z Bundesligy a ukazuju zabery z hladiska, tak vidim rodicov z dvoma detmi,jedno mozno 6 rocne, druhe 8 rocne. Deti maju ciapky s logom alebo saly s logom, Pred zapasom sa hra hymna muzstva,na kocke vidis text a deti uz sa snazia tu hymnu spievat. Takto vznika laska ku klubu. A preto su navstevy 60.000 divakov bezne. Treba len zacat. A napad s Horalkou je vyborny,deti si taketo veci vazia a nezabudnu.


08.02.2024, 19:53
Super napad urcite to moze ziskat postupne dlhodobo novych fans s novu krv a vztah k zltozelenym farbam ! Konecne tu citam nie co pozitivne


08.02.2024, 16:05
To by bolo fajn.. Treba to od mala podchytit


08.02.2024, 17:16
dobry napad, ale nie 10 centov! - 1 Eu.


a bude v tom mat 50 centov na nakup v bufete Smajlík

nie, ale vazne, nech tam tie detvaky idu za symbolicke vstupne. nech sa to rozhlasi/letaky po skolach, nech pridu kolektivy tried/skol, z dedin, mladych futbalistov, to je jedno. vyhradil by som im napr. juznu tribunu, otvoril tam ten bufet a deturence budu mat zazitok.

v sucasnej dobe je pre niekoho aj 1 EUR, nech si radsej za to kupi nieco v bufete. klub to 1 EUR za listok nespasi, ale napomoze atmosfere a ta moze pritiahnut dalsich divakov.


09.02.2024, 10:04
Roman_Zilina ak sa otvori Juzna tribuna pre tuto akciu, tak su tam nejake naklady. Preto 1Eu. Nemyslim si ze 1 Eu je v dnestnej dobe tak vela. (1Eu by bolo aj pre sprievodcu - rodica..!)


tak toto je dobry napad Smajlík


08.02.2024, 12:58
toto je vyborny napad


07.02.2024, 17:09
Dnes nebol problem otvorit aj severnu tribunu zaujimave..


penize-penezi su vzdy len na prvom mieste.


07.02.2024, 17:54
Hlavne ze logo dortmundu na šál dali zle..


07.02.2024, 19:08
To je dnes to najdôležitejšie samozrejme.


Treba si uvedomiť, že fanúšikovské tábory, ktoré "nechodia na súpera ale na svoje mužstvo" sú veľmi výnimočné. Priemerného diváka skrátka viac baví Slovan, DAC, Gent a DortmundU19 ako Zlaté Moravce, Skalica a Michalovce. Obe strany majú pravdu - aj ti, čo hovoria, že sa klub malo snaží aj tí, čo hovoria, že žilinský fanúšik je veľmi náročný, lebo naozaj je. Otázka je čo s tým a kde začať.


Jeden pohľad na vec je ten, že fanúšik je náročný, okej to sa dá uznať..ale teraz sa vyprdnúť na všetko len preto,že je náročný? (To je maximálne scestné však to robia práve pre fanúšikov)Strašne mi chýba v MŠK to nadchnutie pre futbal.Napríklad taká Maďarská Streda, je mi smutno že ich musím dávať za príklad, ale Világy tam ľudí pobláznil futbalom a 4-5 tisíc ich tam chodí pravidelne, šál Dacu vidíš pomaly aj v potravinách ked si ideš spraviť nákup…. Vôbec sa nerozvíja to pravé futbalové podhubie v meste, nejaké pravidelné promo akcie alebo aktívna komunita, ktorá by sa pripomínala že máme v meste jeden z najúspešnejších klubov na SK.
Jediný, kto takéto povedomie v meste o športe ako takom drží je Ultras. Ked tam ale sú vzťahy aké sú, prečo nebuduje značka MŠK niečo vlastne ked Ultras sú znovu preč? Alebo sa tváriť že ich vlastne ani netreba? Bez nich je to na štadióne ako v polke dedín na okolí. Chápem že aj klub má argumenty prečo tu opäť niesu, ale tak ked spravím zasadne rozhodnutie že ich na štadión nepustím tak musím vymyslieť alternatívu.


05.01.2024, 19:06
S týmto dokážem súhlasiť. Nenapadne mi ale nič, čo by to podhubie znovu "naštartovalo" aby tu boli návštevy ako kedysi. Mne príde, že ani tá Európa by to tu neoživila. Lebo naozaj z nedávnej (no ono je to už predsa 6-7 rokov) minulosti vieme, že byť majster tu nestačí, a čo sa týka Európy na play-off o EKL s Jabloncom prišlo 3100 ľudí. Aj keď tam úlohu isto zohral výsledok prvého zápasu, o kolo predtým doma na Tobol prišlo 2700 ľudí.

Čo ďalej? Zlacniť vstupenky? Už som písal, že sa vstupné platíme ako v Podbrezovej, DAC má vstupenky drahšie...

Teraz dokonca vyjde dokument o MŠK Žilina, premiéra bude dokonca aj v kine. Možno to ľudí priláka?


Podľa mňa ani nejde o vstupenky a ich cenu.
Divák nie je súper, ale partner.
Musí sa oň starať v priebehu celého týždňa, nielen postovať zostavu v deň zápasu. Ísť na futbal v Žiline musí byť cool, zaujímavé a všetko k tomu a okolo. Samotný futbal musí byť čerešnička a nie telesná výchova U15. To už asi aj vedenie vidí.
Je obrovský potenciál, čo sa dá v Žiline s divákmi dosiahnuť. Keby najali správnu agentúru, content, programy, influencerov, tu máme skoky o desiatky/stovky percent.
Arogantné aliby vyhlásenia ešte nikdy nikoho nemotivovali.


Presne takéto niečo..klasický marketing. Zase použijem príklad DAC. Prebudil Világy v ich nezmyselnej Hornej zemi maďarské cítenie, každému dali maďarsku vlajku do ruky a už len toto je spájací prvok čo ich tam ťahá, aby si mohli zanôtiť tú otrasnú hymnu Smajlík …prečo teda v najnárodnejšom regióne na Slovensku sa toto vôbec nevsadzuje na tuto kartu? Či vlastne tu sa nepoužíva klasický marketing, nie takéto niečo premyslenejšie Smajlík v Žilinskom regioné plus okresy a KNM musia zaplniť tribúny na minimálne 4000 na cez víkendový zápas. Cenou vstupeniek by to aspoň mohlo začať..


09.01.2024, 18:49
Neviem ci je to spravne tak ako to robi DAC a ist ich cestou nejakych zbytocnych nacionalistickych narazok. Ale zhodneme sa na tom ze s tou navstevnostou je to bieda. Ale co zlepsit?
Na internete sa propaguje robia sa videa, film fotky z treningov + nejake autogramiady ale moc to nepomaha. Mozeme aj my tu napisat tipy co by sa dalo zlepsit a mozno si vedenie nieco rozumne aj zoberie a pouzije. Mne co prekaza je slaba ponuka vo fanshope a aj jeho propagacia.


Na toto sú fakt dobré firmy. Tu nejde o to, riešiť čerešničku, že otváracia doba fanshopu je ešte horšia ako výber v ňom.
Ide o komplexnú stratégiu marketingovej propagácie na niekoľko rokov. To by bolo vážne smutné, keby sme mali veľa lepších nápadov než ľudia, ktorí sa tým živia. Aj keď Slovák rozumie samozrejme všetkému. :-)


kto by to povedal par rokov dozadu ze hokejovy klub bude prikladom pre futbalovy ako sa to ma robit aby ludia chodili.a to hraju iba prvu ligu a maju vacsie navstevy a atmosfera je neporovnatelne lepsia a hraju tam pravidelne mozno dvaja odchovanci.


Akurát, že nepíšeš pravdu...

MŠK: priemerná návštevnosť za jeseň 2023 je 1704 divákov.

Hokej zatiaľ:
1. kolo Skalica 1 740
2. kolo Žiar nad Hronom 1 487
6. kolo Považská Bystrica 1 422
7. kolo Dubnica 1 016
9. kolo Levice 1 654
11. kolo MK Slovan 1 212
14. kolo Topoľčany 1 915
15. kolo Trebišov 1 326
16. kolo Trnava 1 274
18. kolo Dubnica 1 276
21. kolo Prešov 2 713
24. kolo Žiar nad Hronom 1 536
25. kolo Topoľčany 1 093
26. kolo Trebišov 1 750
28. kolo Považská Bystrica 2180
PRIEMER: 1 573 divákov

Aby bolo jasné, nemám potrebu Ti niečo dokazovať, prísne matematicky chodí na hokej (zatiaľ) priemerne menej ľudí ako na futbal, ale v princípe to je skoro to isté. A nečakám, že najbližšie zápasy s R. Sobotou a Aqacity návštevnosť nejako zdvihnú..

Ide mi len o to, že:

1. všimni si, na koho bolo najvyššie návštevy: Prešov, Považská a Topoľčany. Čiže mužstvá, ktoré sú v tabuľke na 2. až 4. mieste. To dokazuje, že v Žiline sa (čiastočne) chodí na súpera. Netvrdím, že je to niečo vyslovene negatívne, zápasy s uvedenými súpermi sú pre ľudí, ktorí chodia na štadión kvôli tomu, čo sa deje na klzisku a nie kvôli "choreu", o niečom inom, ako zápasy s Trebišovom príp. ako s R. Sobotou (mimochodom, na zápas s nimi budúcu stredu sa ani ja nechystám). Jednoducho - kvalitnejší súper láka viac...

2. Môžeme sa k číslam návštevnosti vrátiť počas play-off, ale s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou už teraz všetci vieme, že to budú čísla od 3000 po 5000. Bolo to tak aj minuloročné play-off a je to jasný dôkaz toho, že žilinský fanúšik je z veľkej časti fanúšik úspechu.

3. A nech sa na mňa nikto nehnevá (a toto už je reakcia aj na iné príspevky), ale v krajine, kde je priemerná hrubá mzda cez 1 400 €, čiže viac ako 1 000 € v čistom, dokola čítať o tom, ako sú permanentky na sezónu drahé (futbal 80 €, hokej tuším bol 160 €, ale samozrejme viac zápasov), vstupné vysoké a aj na UEFA YOUTH LEAGUE s Dortmundom by malo byť čo najnižšie...
Z ekonomického hľadiska sa MŠK nečudujem, či bude na zápasy chodiť 1 700 alebo 3 400 ľudí, žiadny významný podiel na rozpočte zisk zo vstupného (nie výnosy!) mať nebude.


Možno by bolo objektívnejšie zhodnotiť a porovnať návštevnosť, keď sa bude hrať v hokeji play off a vo futbale prelínačka v prvej šestke čo je dajme tomu porovnateľná fáza oboch súťaží. Samozrejme treba ešte zohľadniť to, že v hokeji sa jedná iba o druhú najvyššiu súťaž. V každom prípade návštevnosti na futbale určite nepridajú napr.alibistické vyjadrenia športového manažéra o cieli byť v prvej šestke,( o ktorú už momentálne môžu prísť iba v teoretickej rovine), neochota dohodnúť sa s ULTRAS ktorí vytvárali aspoň akú takú atmosféru a podobné detaily ovplyvňujúce návštevnosť.


ale ved to som napisal nizsie ze ludia chodia na supera a nie na mšk,a nemyslím si ze je niekomu v klube jedno ci je tam 1700 alebo 3400 divakov.


05.01.2024, 18:55
Presne ako hovoris ,ked chces fanusikov treba ukazat ,ze mas zaujem aby bola atmosfera a fanusik je potrebny pre klub !


05.01.2024, 17:08
Čo tak sa zdvihnúť zo zadku a prísť na štadión? Keď príde väčšie meno čo i len na UYL, tak zrazu ľudia na štadióne sú. Zase znovu raz pripomínam, že aj v majstrovskej sezóne, kde sme vyhrali o takmer 20 bodov so skóre 82:25 boli priemerné návštevy okolo 3000 (návštevnosť je dostupná na internete, môžete si to overiť).

Pozri si napríklad už teraz komentáre v tejto téme, ako napríklad od TampaB:
"novy fanusik chce vidiet ciele ,boj o majstra" - Prečo teda nechodili ľudia KĚD SME BOLI MAJSTRI, alebo prečo nechodia teraz KEĎ O TOHO MAJSTRA BOJUJEME? Čiže komentár úplne mimo reality.

"nie pozerat mladych hracov ktori su urceny na predaj" - Aha TampaB a preto na tú UEFA Youth League chodí toľko ľudí. 5625 na Salzburg, 4052 na Spartu, sám uvidíš, koľko príde na Dortmund. Takže znovu absolútny blud, ktorý s realitou nemá nič spoločné.

Ceny vstupeniek sú napríklad v Podbrezovej úplne rovnaké a ako sám píšeš, chodí tam viac ľudí aj keď sú momentálne 7. Vieš si predstaviť, ako by to vyzeralo tu (na štadióne aj v diskusií) keby sme boli cez zimu 7.? Sme ale 2., no vkuse sa nadáva, vkuse je nespokojnosť, vkuse je všetko zlé. Žilinskí fanúšik je hold najnáročnejší.


na dorast ligu chodi okolo 100-150 divakov na mladeznicku LM prisli ludia kvoli superom nie nasim hracom a na bvb bude plnka kvoli menu supera.


05.01.2024, 17:27
No a pýtajúci sa má svoju odpoveď. V Žiline sa na futbal chodí kvôli menu súpera. A tak nemôže čakať, že tu budú nejaké návštevy na ViOn, Michalovce, Košice, Skalicu, Ružomberok, Podbrezovú, Trenčín...


05.01.2024, 15:15
Myslim si ,ze vedeniu je absolutne jedno kolko ludi chodi na Msk Zilina ! Filozofia je business a nie fanusik a preto chodi aj menej ludi , novy fanusik chce vidiet ciele ,boj o majstra ,pohare a nie pozerat mladych hracov ktori su urceny na predaj


06.01.2024, 13:57
TampaB, mal by si ist prikladom ako dlhorocny fanusik MSK... Kolko krat si bol na zapase v minulej sezone?


Dosť veľký prúser. Naplnenosť štadióna 15,7%.. existuje nejaká koncepcia koľko by ste chceli mať fanúšikov za 5-10 rokov? Alebo sú podstatné len €€€ z predaja?


Tak žilinský fanúšik je asi zo všetkých ligových fanúšikov najprísnejší..
Po našej výhre 5:0 v lige už fakt neviem proti komu sa tu jeden fanúšik posťažoval, že sa mu nepáči farba nášho umelého trávnika.
Mnohí sa nestotožňujú s filozofiou klubu, pre iných je zase príliš vysoké vstupné alebo obtiažne si kúpiť lístok online...
Kto nechce prísť na štadión, výhovorku si nájde.


Zobraziť od dátumu:

Počet príspevkov na stránku:

Ak chcete urobiť nový riadok, stačí stlačiť Enter, netreba používať html tagy.

Ďakujeme, že sa tu na fóre budete správať ako slušní ľudia.
Redakcia si vyhradzuje právo vo výnimočných prípadoch zmazať vulgárne, urážlivé alebo nezmyselné príspevky.